laatste halte beijing - Reisverslag uit Peking, China van jan spaandonk - WaarBenJij.nu laatste halte beijing - Reisverslag uit Peking, China van jan spaandonk - WaarBenJij.nu

laatste halte beijing

Door: janszijderoute

Blijf op de hoogte en volg jan

28 Juni 2012 | China, Peking

amice, dit wordt het laatste verslag van mijn fantastische reis, de zijderoute ala Marco polo, door 7 landen nu eindelijk beland in de verboden stad, met de trein aangekomen uit xi,an kort ritje van 12 uur en nu in het rainbow hotel op een 10 tal minuten van het grote plein met oa het mausoleum waar mao ligt opgebaard, verder een prachtige operahuis. glazen grote koepel omringd door grote vijver en ook een bezoek gebraht aan de pekingse PC hoofdstraat, prachtige dure winkels waar de chinezen alleen mar naar kunnen kijken. de prijzen zijn gelijk nederland en alle topmerken voor kleding en bijvoorbeeld horloges zijn hier aanwezig.tussendoor natuurlijk een koud chinees biertje, gelukkig is het niet erg warm , hooguit 28 gr en gisteren heeft het veel gemiezerd, vandaag een afspraak met june , onze vorige gids vande footstepreis , 2jaar geleden, ook met de zoon van een neef een lunchafspraak gemaakt voor zaterdag. maar om bij hem te komen moet ik ongeveer een uur met de metro reizen, ga maar na wat een afstanden dit hier zijn,OOk de groete muur en het circus,met acrobaten staan nog op het program ,maar die ken ik al van vorige keren, dus een alternatief zoeken. zaterdagavond met zijn allen hotpot en ik heb al een sketchje gemaakr over onze belgische reisleider en dan zondag op het vliegtuigrichting amsterdam, bepakt en bezakt want spulengenoeg gekocht om wat mensen blij te maken, was leuk om steeds weer wat te vertellen over mijn wetenswaardigheden, jammer dat het niet goed ging met de foto,s, waar die moet je maar in Knegsel komen bekijken,zondagavond land ik om 830 uur en ben met taxi om een uurtje of 11 wel weer thuis op de grandislaan, heb het wel gemist , mijn tonnie en ook honje lief en mijn golfmakkers. welnu vrienden ,hoop jullie snel weer te spreken en tot dan Houdoe groet jan

  • 29 Juni 2012 - 15:03

    Wendy:

    Hoi Jan! Jeetje, zit het er alweer bijna op, maar wel een hele mooie tijd zo uit je verhalen op te maken. Wel goed dat je terug komt, want volgens mij beginnen we je nu echt te missen! Wel grappig dat je schrijft dat het daar maar 28 graden is. Nou alvast een goede reis naar Knegsel, wat zal Tonnie blij zijn om je weer te zien!!! Groetjes van Annebel, Dominque, Julotte, Valerie, Jan-Hein en Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2012

thuis

28 Juni 2012

laatste halte beijing

24 Juni 2012

treinen in china

17 Juni 2012

op weg naar Xian

17 Juni 2012

op weg naar Xian
jan

werd enthouiast toen een kennis mij verslag deed van deze AAP reis , zijderoute over land naar China.65 dagen onderweg met een klein groepje en door al die vreemde landen te reizen. iran turkmenistan, kyrgisie,oesbekistan etc. in contact komen met niet alledaagse culturen,landschappenen bevolking.kortom een advontuurlijke onderneming, heb er zin in.

Actief sinds 09 April 2012
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 15680

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: