rust in isfahan - Reisverslag uit Teheran, Iran van jan spaandonk - WaarBenJij.nu rust in isfahan - Reisverslag uit Teheran, Iran van jan spaandonk - WaarBenJij.nu

rust in isfahan

Door: janszijderoute

Blijf op de hoogte en volg jan

17 Mei 2012 | Iran, Teheran

we zijn 2 dagen in Isfahan ,de hoofdstad van iran, grote stad, `1,7 miljoen inwoners. zal correct proberen te tijpen jean,en om je gerust te stellen, geen last van ongemak. die storing was er een in het hotel, toen de stroom uitviel en ik net bezig was om de foto's te selecteren, zo dat gezegd, de maaltijden zijn erg groot, vandag forl besteld en kreeg er twee met rijst voor =8 euro. we hebben natuurlijk een tapijtenwinkel bezocht en sommige zijn toch gezwicht na lang onderhandelen om een pers te kopen, Flink afdingen is de tactiek en je krijg er een mooi tasje bij,maar blijkbaar moet je bij de grensovergang naar turkmenistan toch nog diviezen betalen, wat ik gekocht heb blijft een verrassing voor tonnie, dus gis maar goed, je ziet het wel~! prachtige hotels en paleizen mooie tuinen waar de mensen heerlijk aan het picknicken zijn of een dutje doen, de winkels zijn dan ook meestal dich ,maar ik heb een heerlijk expressoman ontdekt die goed duits spreekt en het leuk vind die taal te oefenen met toeristen morgen nog war rondleidingen ,waaronder een imposante duiventoren en oude brug in rijke gedeelte van de stad,zo langzamerhand is wel iedereen toe aan een echt biertje en niet die slappe bavaria met een citroensmaakje zonder alcohol. nog een dag of 67 wachten en dan kunnen we weer aan de pils.erg warm 32 gr en die douche is heerlijk na een slenterdag in de stad, vanavond op het dakterras een klein hapje , want een lichtelijk buikje komt te voorschijn.ga je goed lui, hopelijk krijgen jullie wat beter weer de komende tijd houdoe jan

• 18 Mei 2012 - 13:03

Jean:

Hoi Jan,
    Je ziet en beleefd nogal wat. Als je wat gaat bekijken op zo'n rustdag is dat op eigen houtje. Of ga je met anderen van de groep. Hoe is het met de contacten binnen de groep, zijn er wat zielsverwanten waarmee je wat kunt delen of gaat uiteindelijk toch ieder z'n gangetje. Het eerste lijkt me boeiender.
    Laat maar horen en we willen geen buikje maar een afgetrainde wereldreiziger terugzien
    Groetjes maar weer.

• 19 Mei 2012 - 20:48

7 Van Spaandonkjes:

Hallo Oom Jan,

Heb je al authentieke juwelen gevonden voor tante Tonnie? Je lijkt indiana Jones wel. Als je de holy grale tegenkomt, moet je het even laten weten hoor!!!

x van ons alle 7even uit Oudenbosch

• 20 Mei 2012 - 17:08

Gérard En Mieke:

Dag broertje, Zo te lezen ben je nog geen gelovige Q"uran en shura lezer geworden. Houen zo. Dit is pas onze eerste reactie, we genieten van je verhaaltjes en hopen op meer dan 3 foto's, maar we hebben nogal wat trubbels achter de rug: eerst ruim twee weken met de voorbereidingen voor een tijdelijke verhuizing uit de aanleunwoning hier in Vught van Mieke's oom Floor én daarna op de dag van zijn verhuizing, nota bene op zjin negentigste verjaardag zijn plotseling overlijden! Woensdagmiddag was zijn uitvaart/crematie. Wij staan er samen nagenoeg alleen voor en laten onze handjes lekker wapperen.
    Isfahan, de rustplaats van 'de tuinman en de dood van" P van Eijck, enorme stad zo te zien op Google Earth. En dan nu Shiraz waar de kruisridders mogelijk waren en later hun zuid franse druif zo noemden. Tsjonge jonge zo te zien is het nog een ontiegelijk end naar Turkmenistan in het noorden. Gelukkig (?) hoef je onderweg geen kou te lijden; hier probeert het weer wat beter te worden, maar met wel heel veel nattigheid.
    Maak het goed, veel groetjes van je schoonzus Mieke en broer zjeraar. We wachten met spanning op je volgende verslag!

• 21 Mei 2012 - 12:36

Wendy:

Hoi Jan,

Is het nog een beetje uit te houden daar qua temperatuur? Hier is het nu ook lente hoor! Echt leuk om te lezen je reisverhalen en volgens mij ben je 's avond hartstikke moe na alles wat je gezien en gedaan hebt. Heel veel groeten van de dames en Jan-Hein!