Samarkand - Reisverslag uit Buchara, Oezbekistan van jan spaandonk - WaarBenJij.nu Samarkand - Reisverslag uit Buchara, Oezbekistan van jan spaandonk - WaarBenJij.nu

Samarkand

Door: janszijderoute

Blijf op de hoogte en volg jan

01 Juni 2012 | Oezbekistan, Buchara

na de rust ,2 dagen in buchara nu weer een lange trip naar Samarkand. wel een stop onderweg , voor lunch en het kolosale monument, althans de resten van een imposante toegangspoort van 60 meter van de grote veroveraar, man met een been d, wiens rijk door de grote Kahn werd voortgezet. pas na de onafhankelijkheid van oesbekistan, los ven de russen werd deze plek ook een soort bedevaartplaats voor de bevolking. was dus ontzettend , gezellig druk en we hebben behoorlijk zitten zweten bij een binnetemperatuur van 40 gr. dus veel drinken, gisteren eerst in buchara een nederlands meisje ontmoet die per fiets van taskent naar china fietst . ook een meisje uit mexico, samen met hen een hapje gegeten, later toen ik terugging voor een cola, werd ik doo rus oesbeek en chinese vrouw uitgenodigd om een wodca te drinken. je kunt het einde wel raden bij die lui, dat is nooit helemaal uitdrinken maar steeds bijvullen en Nastrovia. oftewel hopa drinken. meteen maar een paar paracetamolletjes genomen bij thuiskomst en vanmorgen was ik redelijk fris. ook weer meegemaakt.hier voor het eerst gezwommen in een minibadje bij het hotel, hoop dat ons bad wat beter wordt ,want dit is 2x niks, maar wel erg verfrissend na een lange stoffige rit, morgen vrije dag om de stad te bekijken, poging wagen wat foto,s door te sturen, gerard , erzijn mensen die alle hotels fotograferen en de naam kaartjes sparen , zal bij de volgende verslagen aan de opmerking aandacht schenken, nu wat eten , heb wel zin in kip, groet jan

• 01 Juni 2012 - 18:41

Tonnie TAkken.:

Ik krijg bericht dat een ombekende probeerdemijn e mail in te komen. Dat heeft de server afgehouden. Dus dat lukt niet meer denk ik. Hier alles oke ,zwembad in volle gang ,as maandag ws gereed.Tuin ook as week aande beurt.Bel nog eens even. Het is wel erg stil hier. mis je.Tonnie

Verslag uit: Oezbekistan, Buchara

op weg naar Xian

17 Juni 2012

op weg naar Xian
jan

werd enthouiast toen een kennis mij verslag deed van deze AAP reis , zijderoute over land naar China.65 dagen onderweg met een klein groepje en door al die vreemde landen te reizen. iran turkmenistan, kyrgisie,oesbekistan etc. in contact komen met niet alledaagse culturen,landschappenen bevolking.kortom een advontuurlijke onderneming, heb er zin in.

Actief sinds 09 April 2012