over de grens in irak - Reisverslag uit Ankara, Turkije van jan spaandonk - WaarBenJij.nu over de grens in irak - Reisverslag uit Ankara, Turkije van jan spaandonk - WaarBenJij.nu

over de grens in irak

Door: janszijderoute

Blijf op de hoogte en volg jan

09 Mei 2012 | Turkije, Ankara

vrienden, vandaag de oversteek gemaakt naar iran. erg hectisch, al die handelaren met zooi en dan maar 1 loketje ,waar de dounaneman op zijn gemak de paspoorten controleerde.Een enorme bus stond klaar om ons te vervoeren naar de volgende stopplaats.Deze keer een gord hotel en de douche was nu eens echt goed . geen miesterig straaltje lauw water, maar een echte warme straal. doet je goed. de blauwe moskee bezocht en ja een nieuw kabeltje gekocht om de foto,s door te sturen. heel beschaafd zit ik nu op zo'n 160 stuks. spannend want ik moet het met een vreemde taal zien in te voeren.het is echt heel goedkoop hier, als voorbeeld , een flesje fris en een super stokbrood met vlees en salade kost welliswaar 20000 real maar dat is ongeveer 1 1/2 euro dus spotgoedkoop. tabris waar we nu zijn heeft dik een miljoen inwoners, zijn alles aan het openbreken voor het bouwen van een metro, dus de stad is een grote zooi. mor

• 09 Mei 2012 - 20:08

Sas:

Hoi Jan,

leuk om iets van je te horen. Ik hang aan je lip. Probeer regelmatig je verslagen te lezen, en houd je op de hoogte van het wel en wee hier.
    In Knegsel is het rustig. De tennisbaan kligt er steeds beter en mooier bij. Nu het weer nog.

Groetjes, ook van Geert, Annie en Jos.
    Sas.

op weg naar Xian

17 Juni 2012

op weg naar Xian
jan

werd enthouiast toen een kennis mij verslag deed van deze AAP reis , zijderoute over land naar China.65 dagen onderweg met een klein groepje en door al die vreemde landen te reizen. iran turkmenistan, kyrgisie,oesbekistan etc. in contact komen met niet alledaagse culturen,landschappenen bevolking.kortom een advontuurlijke onderneming, heb er zin in.

Actief sinds 09 April 2012