iran - Reisverslag uit Teheran, Iran van jan spaandonk - WaarBenJij.nu iran - Reisverslag uit Teheran, Iran van jan spaandonk - WaarBenJij.nu

iran

Door: janszijderoute

Blijf op de hoogte en volg jan

15 Mei 2012 | Iran, Teheran

na tabris takab en sanadaij via ghome nu in kashab. vooral ghome een soort mekka voor de iraniers. hier ligt de schrein van Fatima een belangrijk persoon in de persische geschiedenis. weer is heel goed erg heet zo,n 30 gradebn zeker en vooral lekker koel zijn de bazaars waar het lekker koel. vandaag kazhan lekker genluncht in de tuinen van finn, natuurlijk weer kebab met kip en gisteren een prutje van lambsvlees met bonen , tomaat en bonen.
gelukkig hebben we vandaag eensoort rust dag geen lange rit in de bus maar we hebben een superlux hotel aan de overkant met expresso en zelfs een snookerbiljart. het land is heel apart, in de bus mogen de vrouwen in het zwart alleen achterin zitten en ook niet in de moskee bij de manneningang komnen alleen geheel gesluierd. mijn kamergenoot wordt ongeduldig en ik moet het veld ruimen ondanks de storing, gefeliciteerd wendy met het kampioenschap, je verdien deen dikke kus meid voor al dat hardlopen met die ene hand aan je sticjkie groet voor vandaag jan

• 15 Mei 2012 - 15:00

TonnieTakken.:

Ik ben jaloers op het mooie weer daar. Hier is het miezer en zelfs hagel!
    Zet er eens een paar fotos op dan kunnen wij meegenieten.
    groet Tonnie

• 15 Mei 2012 - 16:45

Jean:

hoi Jan,
    Geen last van de hitte en de varierende maaltijden? Hopelijk houdt de darmflora stand. Maar vraagje: Je schrijft dat je het veld moest ruimen ondanks (welke?)storing. Of is de storing in je stofwisseling te vinden. Ben benieuwd. Ik begrijp dat je veel ziet en meemaakt maar soms kan ik je tekst niet helemaal volgen door letterverwisselingen e.d. maar je zult wel weinig tijd hebben zo tussen alles door .
    Groetjes maar weer van je oude makker,
    Jean

• 15 Mei 2012 - 18:02

Ien:

hoi jan,
    leuk om te lezen dat het goed gaat met je! En wat zie je veel!
    De foto's doorzenden lukt zeker nog niet, alleen de foto's van je koffer en een mooi meisje komen steeds door!
    geniet van je mooie reis jan!

Verslag uit: Iran, Teheran

op weg naar Xian

17 Juni 2012

op weg naar Xian
jan

werd enthouiast toen een kennis mij verslag deed van deze AAP reis , zijderoute over land naar China.65 dagen onderweg met een klein groepje en door al die vreemde landen te reizen. iran turkmenistan, kyrgisie,oesbekistan etc. in contact komen met niet alledaagse culturen,landschappenen bevolking.kortom een advontuurlijke onderneming, heb er zin in.

Actief sinds 09 April 2012