stad met schrein- mashad - Reisverslag uit Teheran, Iran van jan spaandonk - WaarBenJij.nu stad met schrein- mashad - Reisverslag uit Teheran, Iran van jan spaandonk - WaarBenJij.nu

stad met schrein- mashad

Door: janszijderoute

Blijf op de hoogte en volg jan

25 Mei 2012 | Iran, Teheran

vrienden, aangekomen in de 2 de stad van iran, Mashad, een soort Mekka van iran, hier ligt het schrein van ressi,een enorm complex waar dagelijks duizende mensen komen om de heilige schrein aan te raken en te bidden, gaat dag en nacht door en gemiddeld komen hier 12 miljoen mensen per jaar dit heiligdom bezoeken, morgen over de grens naar turkmenistan en zoals al meerdere keren gezegd eindelijk dan een echt pilsje drinken .gemiddeld staan we om half 7 op en reizen dan per bus gemiddeld 400 km per dag,soms picknicken we onderweg en ook een gezamelijke hunch als we vroeg arriveren, hoi marianne ,hoe gaat het met jullie,voelt pleun zich goedmet de extra o2.weer is aangenaam , niet alte heet ,kan hier soms boven de 40 gr zijn en dta is afzien.dus geld wisselen morgen en op naar een nieuwe valuta, word soms gek van al die nullen hier op de flappen.ook nog wat musea bezochtmet schilderijen en porcelein.heerlijk zijn vooral de stalletjes waar je vers sap kunt nuttigen,nu nog een paarr foto.d proberen en dan weer op naar de kebap.groet jan

• 26 Mei 2012 - 19:33

Astrid:

Hoi Jan, Proost! Wat zal je pilsje lekker smaken! Ik liep een beetje achter met het lezen van je reisverslagen, ik was zelf op vakantie, vandaar. Het is je gelukt om foto's te plaatsen, erg leuk om te zien! Is de bus waar jullie mee reizen een openbaar vervoer of reizen jullie in een eigen bus(je)? Jan, een lieve groet en tot je volgende verslag!

• 27 Mei 2012 - 19:14

Gérard En Mieke:

Hallo drinkebroer in bierverschaffend Aschjabad, Turkmenistan. weg uit het land van de sharia en de ajatolla's. Leuk om nu ook foto's te zien. Rotswoningen alla Göreme en beelden uit de vroege perzische tijd die erg doen denken aan de egyptische kunst in het laatste millennium voor Christus. Er is ook wel contact geweest tussen die culturen, maar ik dacht aanvankelijk later dan Darius en Xerxes en meer aan Alexander de Grote. We volgen met plezier en ', klein bietje jalouzie je tocht door de geschiedenis. Geniet er maar van! Bij ons is het nu ff betrekkelijk rustig; de drukte komt als de notaris met het testament van oom Floor komt, want dan begint er weer een hoop werk.
    Hier een lekker warm Pinksterweekend. Houdoe en groetjes ook van je schone zus Mieke, Gérard

Verslag uit: Iran, Teheran

op weg naar Xian

17 Juni 2012

op weg naar Xian
jan

werd enthouiast toen een kennis mij verslag deed van deze AAP reis , zijderoute over land naar China.65 dagen onderweg met een klein groepje en door al die vreemde landen te reizen. iran turkmenistan, kyrgisie,oesbekistan etc. in contact komen met niet alledaagse culturen,landschappenen bevolking.kortom een advontuurlijke onderneming, heb er zin in.

Actief sinds 09 April 2012