treinen in china - Reisverslag uit Peking, China van jan spaandonk - WaarBenJij.nu treinen in china - Reisverslag uit Peking, China van jan spaandonk - WaarBenJij.nu

treinen in china

Door: janszijderoute

Blijf op de hoogte en volg jan

24 Juni 2012 | China, Peking

vrienden, vanaf de chinese grens is het over met bussen, nu heerlijk met de trein verder richting einddoel beyging. van af kashgar zijn we immiddels aangeland in xian, de stad van het teracota leger van de eerstwe chinese keizer. in Dunhang hebben we de prachtige grotten bezocht , rijk met mooie wandschilderingen en beelden, vaak met invloeden uit de indiase religies. verde een spectaculaire voorstelling van de astanna's de vliegende goden , hier in het plaatsrlijke theater. topacrobatiek en mooie dansscenes, de trein ritten zijn verschillend, soms in een hardsleeper, 6 man in een coupe, een softsleeper is maar met 4 , dus meer ruimte en betere airco,het is morgen de dag dat we naar het leger gaan en nog andere bezienswaardigheden, oh ja , vergeet niet dat het al vanaf de grens gemiddeld hier zo,n 38 graden is met het heetste moment in dunhang met dik 40gr. veel drinken en je moet ook goed eten, lekker eten vooral en dat lukt goed.we zijn 2 dagen hier en dan het laatste traject naar beijging, ik weet nog niet of ik het programma volg, te veel bekende zaken. moet nog bellen met vincent en june om afspraken te maken. ps june is de gids van 2 jaar geleden met wie ik nog contact hield en die ook op dit moment in de hoofdstad is. de computer ruimte waar ik nu zit is gigantisch groot. veel jongeren die alleen maar gamen, hier een nationale sport zo te zien. foto, s moet je wachten , misschien in peking de kans om ze te verkleinen maar zo hier lukt dat niet, al te veel geprobeert. groet voor vandaag, over een weekje e\weer teug in knegsel .houdoe jan

• 24 Juni 2012 - 11:41

Marianne:

Nog effe van de reis genieten Jan je bent zo weer thuis. Volgens mij teltTonnie nu de dagen af , Komen natuurlijk binnenkort naar je verhalen luisteren en je foto's bekijken Oma Feest was erg leuk en gezellig heerlijk waren de verschillende gerechten iedereen had zijn best gedaan . ( en droog gehouden die dag)
    Liefs gr je Zus Marianne

• 24 Juni 2012 - 17:51

Yvonne:

ha die Jan, nog een week en je landt hopelijk weer gezond en wel op hollandse bodem. Zonder voetbalgekte nu, nu we er al uit liggen. Ik denk dat Tonnie al aan het kuisen is om je weer in jullie spic-en-spanhuis te ontvangen. Ze zit vast op de rand van de pool te wachten op je.....te wachten om omhangen te worden met al het moois dat jij hebt verzameld. Doe veel groeten aan Vincent als je hem treft. En geniet maar weer van andere dingen dan de gebruikelijke, die je immers al gezien hebt. Oudenbosch heeft een fesst-wwekend. 30 Jaar Hockeyclub en 100 jaar kerk basiliek Met een geweldig feest gisteren op het plein en vandaag zou er een brunch zijn op het plein, maar dat is binnen gehouden vanwege de regen. Meer dan 200 man. heel geslaagd
    De rest praten we volgende week bij. Bij een lekker glas van Spaandonk-wijn! Geniet nog deze week en een big hug van Kees en mij.

• 24 Juni 2012 - 17:51

Yvonne: