shiraz excursies - Reisverslag uit Yazd, Iran van jan spaandonk - WaarBenJij.nu shiraz excursies - Reisverslag uit Yazd, Iran van jan spaandonk - WaarBenJij.nu

shiraz excursies

Door: janszijderoute

Blijf op de hoogte en volg jan

21 Mei 2012 | Iran, Yazd

na de miljoenenstad Shiraz, met het imponerende paleisen complex Persepolis , de graven van darius en xersus vandaag weer een reisdag, richting het noorden naar Yazd, we moeten een lang stuk door de woestijn en hebben nog een stop op dezelfde plek als de heenweg nl de fruittuine van een rijke iranier waar we onder de bomen kunnen picknicken,een machtig landshap met aan weerszijde hoge bergen en we passeren een bergpas op 2600 meter. verder bezoeken we nog een ijskogelgebouw, waar in vroegere tijden ijs werd bewaard. Yazd is weer heel anders, wel natuurlijk uitgesterkte bazaars en we vinden met behulp van onze gids eenback packer hoteltje waar het een schijntje kost om war rijst met vlees op het bord te krijgen.Veel handel s/avonds erg levendige boel zo als iedereen zijn handel runt. je ontmoet veel diverse lui uit andre landen .zoals een stel die al een 1/2 jaar onderweg zijn van uit Zwitserland met eindbestemming china, peking of een eenling die al een maand of 8 onderweg is en half dit continent heeft afgereisd,. een voorsta\elling gezien van een soort iraanse vechtsport met grote knotsen en ijzeren stangen met belletjes eraan.in een soort ondergrondse arena onder het genot van een theetje kijken we met plezier naar dit spectakel. morgen nog een hele dag om deze stad te bezoeken dn wee verder omhoog richting grens turkmenistan , je hoort nog van mij groet jan

• 22 Mei 2012 - 09:09

Tonnie TAkken.:

Jan het lijkt me allemaal heel leuk wel vermoeiend. Hier eindelijk goed weer. vanmiddag laatste schilderles met hapjes. Belle
    Groetjes Tonnie eet niet, misselijk en erg rustig.

Verslag uit: Iran, Yazd

op weg naar Xian

17 Juni 2012

op weg naar Xian
jan

werd enthouiast toen een kennis mij verslag deed van deze AAP reis , zijderoute over land naar China.65 dagen onderweg met een klein groepje en door al die vreemde landen te reizen. iran turkmenistan, kyrgisie,oesbekistan etc. in contact komen met niet alledaagse culturen,landschappenen bevolking.kortom een advontuurlijke onderneming, heb er zin in.

Actief sinds 09 April 2012